BLI EN KULTURSPONSOR
kulturmagasinet PLNTY jobber med kulturstoff på flere plattformer. Vi utgir fire aktuelle artikler på nett i uken, like i underkant av 200 kulturartikler årlig om norsk design, kunst og kultur. Vi produserer våre egne videoproduksjoner på egen nett-TV kanal – og podkasten PLNTY KULTUR der du laster ned dine podkaster eller på SoundCloud.
Her møter du norske band og artister, og vi nerdeprater om musikk. Hvordan ble musikken til, hva slags musikk lager de – og hvorfor? Flere podkaster er under utvikling.
Innholdet vårt treffer målgruppen i en 360-modell, som i hovedsak er personer i alderen 25-55 med høy utdanning og / eller inntekt. Vi dyrker journalistikk og skaper kvalitetsinnhold. Det setter leserne våre pris på. Vi er en kulturkritisk stemme som vekker følgerne våre, fremmer kultur og opponerer. Vi mener at stemmene i kunsten og kulturen er de tydeligste et demokrati kan ønske seg.
Din bedrift eller organisasjon kan dyrke et dypere, sosialt engasjement ved å være med å sponse PLNTYs journalistiske prosjekter. Disse er viktige samfunnsprosjekter som trenger dypere i lagene. De journalistiske prosjektene våre vil foregå på plattformer som i nettmagasinet, på trykk, på video eller i podkast. Dette er viktig innhold som din bedrift eller virksomhet ønsker å assosieres med.
Bli bedre med mer kunnskap, skap engasjement. Bedriften bidrar til merverdi gjennom sosialt og kulturelt engasjemet.
PLNTY-målgruppen
- 25.000 lesere av trykt utgave
- 120.000 unike sidevisninger per kvartal på nettutgaven.
- Kjøpesterke personer i alderen 25-55
- høy utdanning og inntekt
PLNTY-leserens gjennomsnittlige inntekt er fra kr 550.000, som er 35 % høyere enn snittet i Norges befolkning (Kilde TNS Gallup). Våre lesere har utdanning på universitetsnivå og bor i eller i nærheten av storbyer. Leserne av PLNTY er aktive både fysiske og på kulturelle arenaer. De besøker ofte utstillinger, teatre og festivaler. PLNTY-leseren liker også å reise og oppleve verden rundt seg. Andre kjennetegn er at de er opptatt av mat og drikke, kulturtilbud, moter, design, interiør, trender, kunst og håndverk. De vil alltid ha et klart samfunnsengasjement.
Vi er aktive i sosiale medier og på Facebook-gruppeen vår har vi over 7500 medlemmer. Her distribuerer vi og markedsfører innholdet vårt daglig: Facebook.com/plnty. Vi er også aktive på intragram under @plntymagazine. Her møter vi også en internasjonal interessegruppe.
I 2020 trykker vi to utgaver av PLNTY
Opplaget vårt er 5000, 60 + sider. Magasinet fåes kjøpt i vår nettbutikk eller hos utvalgte distributører. Se distribusjonslisten vår her.
Kontakt ansvarlig utgiver her eller på telefon: +47 41620224.