Hør Coucheron gi et innblikk i hvordan han bruker flere morsomme lyder for å lage én lyd, hvordan han jobber som produsent, eller hvordan det å sample andre artister rett og slett blir for slitsomt i 2019.
Savner rare ting i musikken
– Hvis det er en ting jeg savner i dagens popmusikk, så er det rare ting. Når jeg hører noe rart i en sang, så tenker jeg med en gang «å fy fader, det var fett!» Skjer det ikke noe rart eller gøy i det hele tatt, mister jeg fort interessen.
– Hvis det er en ting jeg savner i dagens popmusikk, så er det rare ting.
Produsenten mener at noe som vekker en reaksjon, noe rart, ofte går igjen i de hitene som får lov å dominere radiobølgene. Han kommer med eksempelet Wiggle av Jason Derulo og Snoop Dogg, som har et ganske sært fløyteriff midt i refrenget.
– I senere tid har jeg også blitt flinkere i å ta meg selv når jeg lager noe uten en sånn ingrediens. Det må føles som at man utfordrer pop på en eller annen måte.
Fra russemusikk til grammynominerte Kehlani
– Jeg har alt å takke russemusikken for. Jeg hadde ikke vært der jeg er i dag uten den. I stedet for å jobbe i kassa ved siden av videregående, kunne jeg sitte hjemme og kose meg med musikk og tjene penger på det.
Outrageous, en russelåt Coucheron laget på bestilling i 2010, viste seg å være billetten til mainstream-musikkbransjen for produsenten. Den sprelske partylåten fanget interessen til amerikanske Big Beat Records, som senere gav ham muligheten til å produsere sangen Alive for Kehlani.
Alive havnet på Kehlani sin mixtape You Should Be Here, som ble nominert til grammy for «Best urban contemporary album» i 2015.